HTML

SimonTravel - Úti-beszámolóim 4+fél kontinensről

Úti-beszámolóink 4 és fél kontinensről. Régi utak lassan feltöltögetve új utak aktuálisan.

Friss topikok

Fülöp-Szigetek 2012-13: Episode 1 - Érkezés Hong Kong

2013.03.12. 15:22 SimonG

2012. December 26.

Pár apró jel hogy nem Indiában vagyunk (Rajahstanban utazgattunk novemberben): működik a reptérről a szuperexpressz, 10 percenként jár és van rajta wifi, WC.ben fertőtlenitő magától jön, plusz senki nem kérdezett, kért még semmit. 100-50 emeletesek a házak és nulla tehén és majom.

Kellemes 2 órás isztambuli átszállás után, kissé fáradtan érkeztünk helyi idő szerint délután 4.kor Hong Kong-ba. Itt visszafelé időzünk többet, most csak 7 óra séta HKK szigeten aztán éjjel repülünk Cebura. Így még egy éj kimarad. 25-i esti pesti  indulás után 27-én délelőtt kerülünk először ágyba  a kis Malapascua cápás szigeten.

HKK-ba megérkezés után egyből becsapódtunk a Michlein csillagos büfé új másod éttermébe - rögtön a reptéri metró megállójában - dumplingozni. Sült ropogós malacos külön isteni volt.

Aztán irány pár a HKK központot meghatározó plaza, de nem akaratból, csak hogy kijussunk az állomásról. Egyből az igazi karácsonyi show egérnek, nyúlnak beöltözött európai lányok szaltóznak techora a kivilágított neon szarvas előtt. Aztán sétáltunk egyet a főleg az itt dolgozó nyugatiaknak fenntartott a hegyre felkúszó bárokkal teli Soho-ban ahová mozgólépcsők sora megy fel.

20121226_183052.jpgInnen átvillamosoztunk a híres emeletes villamosokon a helyieknek szóló, azaz cuki rajzfilmfigurákkal, bevásárlóutcák hadával, kajáldákkal teli Causeway Baybe. Itt a remek hangulat ellenére már lassan kidőltünk a fáradtságtól, de azért nyomtuk. Szerencsére az otthonról hozott megfázásunk a hkk-i 20 fpkban azert sokat javult. HKK igen sokat drágult azóta hogy 4 éve itt időztünk Krisztával és Andrással. Csak a reptéri vonat 2500 ft egy útra. Az esti tészta leves a helyi kiskoszosba is 700 ft volt.20121226_203903.jpgSikerült megint minden percet kicentizve a gép indulása előtt pár perccel a 8 órás HKK-i sétából visszaérni hajnali 1-re a reptérre, hogy újabb éjszakai repülés után, egy teljesen kómás hajnali rövid taxizás, 4 órás Cebu szigetén átbuszozás majd kompozás után eljussunk a vágyott kis fehér-homokos pálmafás és ami a lényeg: cápás Malapascua szigetre.

folyt köv. ezzel a kedves HKK-i karácsonyi macskával!

Szólj hozzá!

Címkék: Kína Hong Kong Fülöp-Szigetek

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.