HTML

SimonTravel - Úti-beszámolóim 4+fél kontinensről

Úti-beszámolóink 4 és fél kontinensről. Régi utak lassan feltöltögetve új utak aktuálisan.

Friss topikok

Kaukázusi kalandok 1: Hajnali Tbiliszi vad taxis-mamival és Mtskheta

2013.07.18. 12:33 SimonG

No, úgy született a kaukázusi utunkat bemutató folytatása a blognak, hogy sok meleg napos nap után, pont a Fekete tengernél, a tervezett kikapcsolódás első napján egész délelőtt piszok módon esni kezdett a tengerparton így jobb híján újra blogolásba fogatam.

Szóval 2013. júliusában 17 napra elhúztunk T barátunk szervezésében Krisztivel/Mogyival, Miklóssal meg Krisztával egy Grúzia-Örményország túrára. T sajnos mégsem jött, viszont egy durván átmulatott csütörtöki Balatonsound, és egy hullaként végigdolgozott péntek után péntek este elindultunk Grúziába. Pár ser, kis alvás illetve egy Müncheni átszállás után hajnali 3 után megérkeztünk a Tbiliszi repterére. Sikeresen meg is alkudtunk egy taxira majd egy barátságtalan taxis néni kb. 180 km/h-val a George Bush sugárutat érintve megérkeztünk a világ legfreakebb hostelébe a bájos nevű Hostel Romantikbe. Előzőleg a helyi kedves ittas fiatalok segítségével lenyomtuk a kissé agresszív taxis nénit aki valamilyen oknál fogva nem akart visszaadni nekünk kb. 5000 forintnyi pénzből 2000 ft-nyit arra hivatkozva, hogy neki ennyi borravaló jár. Szerencsére azért minket se kellett félteni, így a helyi fiatalok lelkes segítségével elküldtük a nénit a búsba és a szemben lévő kisboltban felváltottuk a pénzünket.

Tehát 4 felé heves ordítozás mellett, pár frissen szerzett sörrel a kezünkben dörömböltünk a hostelünk bejáratán ami egy panelház alatti pinceajtó volt. Egy álmos Japán hippi nyitott ajtót aki bemutatta az igen romantikus Hostel Rantikot, ami ténylegesen pince volt csak az egyes pincefülkékbe beraktak 1-1 lekattant duplaágyat úgy hogy 0 hely maradt mellette és kicsit feldíszítették enyhe hippis stílusban. Azért sikerült délig aludnunk majd átmetrózva (kép metró állomásról) a fél várost a helyi Szentendre meglátogatásával kezdtük a kaukázusi túránkat.

A Tbilisitől 25 percnyi marsutkára (kisbusz) található Mtskheta mint a legtöbb grúz látnivaló, ez is szépen rendbe van rakva, sétáló utcákkal kiülős helyekkel. A városka fő látnivalója a Svetitskoveli katedrális.

Az eredetileg IV sz-i katedrálist többször felújították, ám a jelenleg álló épület 1029-ben készült el. A templom fullon volt imádkozó és turistáskodó grúzokkal, no meg kutyákkal és koldusokkal. Remek pár évszázados freskók kellemesen feldobták a katedrális falait.

Jvari templom a hegyen magaslik Mtskheta felett. Ez kicsit régebbi templom, az 500-as években épült és valamiért nagyon szent minden grúz számára. Nem túl díszes a templom ám remek a hangulata. Toltunk is pár sert az oldalában, a fényképezkedő grúz frissen házasodott párok mellett.

Miután helyben még bevágtunk pár jóféle grúz kaját, bevetettük magunkat a Tbiliszi-i éjszakába. A rendkívül lerobbant óvárosban időnként meglepően összerakott terecskék jönnek, kiülős helyekkel. A folyóparton fényjátékra kiült a fél a város. Az egyik kisboltban a közértes házi konyakjától felbátorodva végül hajnali 2-ig a teljesen menő régi emeletes Lab13 nevű helyen múlattuk az időt. Azért próbáltunk viszonylag épen hazajutni mert másnap korábban akartunk indulni hogy bevehessük a Kaukázust.

Szólj hozzá!

Címkék: Kaukázus Grúzia Mtskheta Tbiliszi Tbilisi

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.